Dataverzoek: vmbo-doorstroom naar mbo in Groningen, Friesland, Drenthe

Dag, ik ben werkzaam als analist/adviseur bij een MBO-instelling in het noorden van het land. IK kan nergens de vmbo-doorstroomcijfers vinden naar MBO. Ik zoek betrouwbare onderwijsdata van uitstromers vmbo waarin zowel het profiel als de uitstroomrichting naar mbo zichtbaar is. Met dimensie naar provincie en/of gemeente.

1 like

Dank je wel voor het stellen van je vraag @Margriet_Bakker! Kan een van jullie Margriet misschien helpen @jelle.verburg of @Eva?

@Margriet_Bakker dank voor het stellen van je twee vragen. Ik ga de onderwijs community vragen om een reactie op je vragen.

@Margriet_Bakker
helaas mag DUO in verband met de AVG regels geen doorstroom bestanden meer maken. Wij zoeken nog naar een alternatief

Er is een dashboard waarmee je mogelijk je vraag kan beantwoorden Onderwijsstromen VMBO naar MBO. Er wordt ook aan gewerkt om de achterliggende data te publiceren.

Hoi John,
O, dat is raar… wat heeft dat met de AVG te maken zou je zeggen… het gaat immers om bulkdata/statistieken? nooit herleidbaar tot specifieke personen…
En wie is “wij”… DUO?
Groeten Margriet Bakker

Wauw Erik, dit is echt super! Deze applicatie kende ik nog niet. Wel de site Onderwijsincijfersinderegio. Wanneer worden deze cijfers bijgewerkt, wat is de updatedatum? dan kan ik het inde gaten houden.
Groeten Margriet

DUO inderdaad Margriet
het AVG probleem zit vooral in het gebruiken van individuele data en dat vertalen naar andere aggregatie niveau’s
soms lijkt het AVG vrij, maar bv 1 of 2 leerling(en) die van Zeeland naar Groningen gaan kan meer vertellen dan alleen een stroomregel

Hoi Margriet,

Dat zal begin maart worden.

groet!