Data-verzoek: prognoses VO-scholen voor 2020-2040 naar instelling/provincie

Dag, ik ben werkzaam als analist/adviseur bij een MBO-instelling in het noorden van het land. IK zoek betrouwbare onderwijsprognoses voor VO-scholen naar instelling en type VO. Ik weet dat je bij DUO prognoses kunt opvragen, maar de nieuwe laten lang op zich wachten. Ik dacht dat gemeenten en provincies deze data ook bijhielden?

@jelle.verburg of @Eva weten jullie dit misschien?

@jelle.verburg en @MaartjeBlijleven Ik heb net zelf de oplossing gevonden; via waarstaatjegemeente.nl kun je via de Onderwijsdashboards daar doorklikken naar de Jive-omgeving. Daar is het mogelijk om Provincies te selecteren, en de scope waarvoor je prognoses wilt van VO-leerlingen. Helaas geen mogelijkheid om te downdrillen naar vmbo-niveau, maar dit is al heel wat!
Zie ook: Jive

1 like

oudere jaren MBO

Hallo John,
Bedankt, deze ken ik inderdaad. Bestand 11 -Prognoses wordt binnenkort hopelijk weer vernieuwd (eind januari).
De planningstool ken ik ook, maar is beperkt bruikbaar omdat je geen marktaandelen kunt instellen, en omdat deze niet differentieerbaar is naar onze vestigingen (alles wordt op het hoofd BRIN-nummer geplot).

1 like

Hey Margriet, kun je hiermee verder?

Hi Maartje, jazeker.
Het wachten is nog op de verversing van het databestand, heb hiervoor net contact gehad met DUO. Ivm personeelswisselingen wordt het bestand naar verwachting pas half februari geupdated (vorig jaar 31 januari). DIt even ter info voor anderen op dit platform.

1 like

Dank je wel voor het doorgeven!