Ben je erbij op 21 januari? De 26e gebruikersbijeenkomst data.overheid.nl gaat over de impact van data!

**Donderdag 21 januari is alweer de 26e gebruikersbijeenkomst van data.overheid.nl. Deze keer is het onderwerp “De impact van data”.

I.v.m. de maatregelen rondom het coronavirus wordt de bijeenkomst deze keer in de vorm van een webinar gehouden!**

Wanneer? donderdag 21 januari van 11.00-12.00 uur.

Soms kom je als overheid in een situatie waarin snel publiceren van data een must is. Omdat letterlijk heel Nederland inzicht wil in bepaalde data. De impact is groot. Hoe ga je daar als overheidsorganisatie mee om? Wat heb je als (her)gebruiker van data nodig om data te visualiseren? Waar vraagt de media om als het gaat om open data vanuit de overheid? Hoe snel kun je publiceren en waar let je op?

Zomaar wat vragen die we behandelen. Maar misschien heb jij wel een andere vraag die je wilt stellen. De voorpret begint hier, op dit forum.

Programma:

11.00-11.15: Data.overheid.nl over hoe meet je impact van open overheidsdata bij een plotselinge (Corona) crisis

11.15-11.30: RIVM over publicatie van COVID-19 data

11.30-11.45: Datagraver over het gebruik van beschikbare COVID-19 data

11.45-12.00: Vragen, afronding, sluiting

We sluiten af met een half uurtje vragen en bijpraten voor wie zin heeft. Stel je vraag hier vast en bekijk wie er nog meer bij is.

Dus: ben jij erbij? En wat wil jij graag weten over data delen? Laat het hieronder even weten.

Je kunt je hier aanmelden.

Tot snel!

1 like

Ik kijk ernaar uit!

Interessant onderwerp! Ben benieuwd naar de gedachten over welke data je nou juist wel snel openbaar wilt kunnen maken en met welke data je moet oppassen vanwege privacy maar ook juistheid/compleetheid.

Sommige data zal bijvoorbeeld wat toelichting nodig hebben over hoe we tot getallen komen (welke sterfte cijfers worden bij corona sterfte geteld en kunnen we daar wat missen door gebrek aan testen?). Zodra je cijfers openbaar maakt, kunnen ze natuurlijk verkeerd geïnterpreteerd worden…

Tot donderdag de 21e!

Oeps, is dit een foutje van mijn kant of de bedoeling?

Als ik een kaartje wil reserveren, staat jouw mailadres erbij. @MaartjeBlijleven

@Eva wij hebben inderdaad meerdere meldingen ontvangen. We zijn het probleem aan het onderzoeken en hopelijk kunnen we het snel oplossen.

Hey @Eva kon je wel gewoon een kaartje reserveren? Dus behalve dit emailadres, ging het verder wel goed?

@MaartjeBlijleven Ik heb het net even opnieuw geprobeerd maar er staat dat mijn ticket verzonden is naar jouw mailadres. Ik krijg wel een mail dat ik geregistreerd ben, maar daarin staat geen toegangslink voor het evenement.

Het is gelukt met de nieuwe link! :slight_smile: @MaartjeBlijleven